Salomon Thundercross
Amikor kijön egy új cipő, akkor mindig úgy várom, mint kisgyerek a karácsonyt. Nem volt ez másképp aznap sem, amikor jött az értesítés, hogy a Thundercross érkezik. Megkaptam a dobozt, kinyitottam, elöntötte az orromat az új cipők ismerős szaga, és szerencsésnek éreztem magam, hogy már akkor a kezembe vehetek egy cipőt, amikor az még nincs a boltokban.
2007 óta használok Salomon cipőket, rengeteg típus megfordult a lábamon, volt, amivel elégedett voltam, és az újabb és újabb sorozatokból is kértem, de volt olyan is, ami csalódást okozott (bár ennek nem mindig a cipő volt az oka, hanem a borzalmasan keskeny és alacsony lábfejem). A Pulsar Trail Pro pl. nagy csalódás volt, mert annyira széles a footbox, hogy konkrétan elfordult a lábamon, így hiába gyönyörű kék, mégis csak kutya sétáltatásra használom.
Így aztán amikor új cipő érkezik, duplán izgulhatok. Vajon jó lesz-e a lábamra, vajon beválik-e terepen?
Out of the box
Szóval kinyitottam a dobozt, kivettem a cipőt, nézegettem egy kicsit, aztán csavargattam, végül felhúztam a lábamra.Az első benyomások jók voltak. Varrásmentes felsőrész, tökéletes kidolgozás, nincsenek félrement ragasztások, a sarokvarrása is gyönyörű, mondhatjuk, hogy egy iparművészeti remekmű. Rögtön feltűnt, hogy az oldalát gumiszerű anyag borítja, mely a bokacsonttól egészen a kislábujj vonaláig takarja a cipő belső és külső oldalát.
Próbálva
Belebújva egészen alacsonynak éreztem a drop-ot (a talp elülső része és a sarok közti lejtés), aztán megnéztem a leírásban és valóban alacsony, csupán 4 milliméter. A sarok kellően merev és stabil. Párat guggoltam benne, hogy megnézem hol és hogyan törik meg a felsőrész. Innen küldök egy puszit Annecy-be a tervezőknek, amiért elkerülték a leggyakoribb hibát, és nincs merev műanyag azon a részen, ahol a felsőrész hajlik. Gyorsiba „befűztem”, ez ugye a Salomon cipőknél egy kicsit mást jelent, mint a többi cipőnél, lévén egy zsinóron kell végig tolni egy csúszkát (nem a madarat…), a kívánt feszességre húzni a „fűzőt”, majd az egészet elrejteni a nyelv tetején lévő kis zsebbe.
Terepen
A leírás szerint ez a cipő bármely terepre alkalmas bármely időben. Aham. Na, ez olyan, mint a négyévszakos gumi az autókra. Szerintem nincs olyan cipő, ami minden terepre jó. Eleve az Annecy-ben dolgozók nem jártak még a Pilisben, amikor 4 napja zuhog az eső, és kötésig saras leszel 1 óra futás után. Másrészt a cipők szellőzése alapvetően határozza meg a felhasználási időszakot. Eszembe sem jutna, hogy egy Sense 4 Pro-ba menjek ki a saras erdőbe, mert még felülről is ömlene bele a sár, és mivel az egész egy háló, így kb. semmi hőtartása nincs. Ellenben a Thundercross! Az oldala ugye teljesen gumi, a sarokrész egyetlen cipőnél sem szellőzik, így marad a nyelv és a lábujjak feletti rész. A nyelv párnázott (hiszen védenie kell a lábfejed a fűző nyomásától) és kapott még felülre egy plusz réteget. Szóval marad a lábujjak feletti terület, de egyrészt ez igen kicsi, másrészt itt is három réteg anyag van. Egyszóval a cipőt a szellőzése inkább hűvös időben való futásra teszi alkalmasnak.
Talp
A talp mintázat agresszív, 5 milliméteres bütykök várják, hogy találkozzanak a sárral, hóval. A fogazat mintája „Chevron” több irányú nyilazású. Próbaképpen fel és lementem a Láz-tetői meredélyen és meglepően jól fogott (kicsit szkeptikus voltam). Ha a Speedcross mintázatát vesszük 10 pontosnak, akkor a Thundercross 8.5 pontot kap tőlem. Persze a Speedcross annyira eltalált mintázatú, hogy nagyon nehéz felülmúlni…
A cipő könnyedén gördül át, nincs a mozgásban törés, nincs átmenet. A maximális csillapítás szuperül dolgozik, akár sarokra, akár az elülső részre érkezünk. A sár kipereg a bütykök közül, frankón teszi a dolgát, nem csúszkáltam vele lefelé, felfelé meg el is felejtkeztem róla, hogy új cipő van rajtam (mondjuk ebben lehet közrejátszott, hogy a szememen is levegőt vettem, pont, mint a lávagyíkok).
Összegezve
A Thundercross egy alacsony droppú, nagy csillapítású, agresszív mintázatú cipő. Hóban és sárban is kiválóan teszi a dolgát, és fagyott talajon sem adja a kopogós, kemény érzést.
Az egyetlen, ami behatárolja a felhasználását, az a szellőzése. A többrétegű felsőrésznek „hála” csekély a szellőzése, így nyári futásokra nem ajánlom, viszont ősszel és télen melegen tartja majd a lábad.
Adatok
Csillapítás: Maximális
Szélesség: Standard
Drop: 4 mm (elöl 27, hátul 31 mm)
Talp: Chevron, 5 mm
Súly: 290 gramm
A fotókért köszönet a runningshoesguru.com oldalnak!
Régebbi írások a felszerelésemről.
Cipő:
Hátizsák:
ADV Skin 5 vs S LAB Sense Set 5
Lámpa: