logo
Populate the side area with widgets, images, navigation links and whatever else comes to your mind.
Strömgatan 18, Stockholm, Sweden
(+46) 322.170.71
[email protected]

Follow us

Follow Me
Contact Me

+36-30-99-27-862

2071, Páty. Elvira krt. 28.

Salomon S LAB Wings

Vissza a kiindulópontra?

Majdnem. Tisztán emlékszem a pillanatra amikor megláttam az Salomon XT Wingset.
Az első amire gondoltam: nekem ilyen cipő kell! Felvettem, és ezzel kezdetét vette valami, ami a mai napig tart. Külön szerencse, hogy passzolt a lábamra, ki tudja milyen cipőben futnék….. Futottam benne CCC-t, és Lavaredo-t (utóbbit egy 0 kilométeresben, avagy sose hagyd otthon a cipőd talpbetétjét) és persze rengeteg edzésen is. Azóta volt néhány Salomon cipőm. Nézzük csak! XT Wings, XT Wings Gore-tex, Speed Cross, Speedcross CS, Fellraiser, Sense Ultra, Sense Ultra SG. És most újra Wings. Igaz ez már nem XT, ha nem S LAB. Azoknak akik nincsennek otthon a terepfutás világában: az S LAB széria a Salomonon belül, a kifejezetten versenyre szánt cuccokat jelöli. Ezek a cuccok könnyebbek és persze drágábbak is mint a többi Salomon termék.  Az elmúlt évben a Sense Ultra és a Sense Ultra SG (soft ground, tehát saras terepre készült cipő) teljesített szolgálatot. Jó volt bennük futni, de a térdműtétem után (Nagy generál volt: új keresztszalag, Baker ciszta eltávolítás, porcgyulladás illetve töredezettség kezelése) nagyobb csillapítású cipő után néztem. Ez lett az S LAB Wings. Hasonlítsuk össze a legutóbbi 3 cipőt amiben futottam. Nézzük kicsit a számokat:

 

 

S LAB Wings Sense Ultra Speedcross
Súly 280 220 310
Súly 3 1 2
Párnázottság 4 2 4
Stabilitás 4 2 2
Védelem 4 2 3
Légáteresztés 4 5 3
Tartósság 4 2 3
Talpvastagság 27 mm/ 18 mm 18mm / 14 mm 20mm / 9 mm
Drop 9 mm 4 mm 11 mm

(A táblázatban olvasható számok a Salomon oldaláról származnak.)

 

Látható, hogy 3 teljesen különböző cipőről beszélünk.

A Sense Ultra egy vérbeli versenycipő. Készítésekor mindent feláldoztak a súly oltárán. Annyira ki van könnyítve, hogy amikor kinyitod a dobozát, kirepül belőle a cipő. A felsőrész anyaga olyan vékony mint egy papírzsepkendő. Bár van a talpában egy erősítés, a legkisebb kavicsot is érzed amikor futsz benne.

 

A Speed Cross a saras terepek cipője. Ha tudna beszélni, azt mondaná, most vigyél ki, szakad az eső. Száraz terepen szerintem szenvedés benne futni. Olyan ritkás a talpmintája, hogy kényelmetlenül nyom, ha száraz, köves terepen használod.  Sárban viszont kíválóan teljesít. Nem csúszik, a mintázata kidobja a sarat. Igaz kicsit olyan mintha magassarkúban futnál: a 11mm drop azért jó sok.

 

És akkor jöjjön az S LAB Wings.

A cipőt felvéve ismerős érzés kerít hatalmába. Azt is mondhatnám deja vu.  Mintha hazatértem volna. A cipő elsőre is igen kényelmes, körülőlel mint egy jó asszony ha hazaérsz a munkából. Felvételkor érdemes a fűzőt teljesen kinyitni, mert különben nehéz belebújni a cipőbe. A fűző a szokásos Quicklace™ gyorsfűző. Imádom. Csak belebújsz a cipődbe, egy mozdulattal beállítod, elrejted a kis zsebbe, és már indulhatsz is. Nem oldódik ki, nem lazul ki, teszi a dolgát amire kitalálták. A kis zseb -hivatalos nevén Lace pocket- új helyen van. Kissé lejjebb került, így most már nem olyan a cipők nyelve mint egy 80-as évekbeli rapperének. Elsőre fura volt, de hamar megszoktam. A cipő bebújó nyilása igen kicsi, nem tudsz beleugrani mint egy Crocs cipőbe, cserébe nem is megy teli kaviccsal. Sokszor megkérdik tőlem, hogy ha a cipő nem bonható fűzővel van elkészítve, akkor hogyan fűzőm bele a nyelven lévő kis bújtatóba? Sehogy. Nincs kis bújtató a nyelven.  Nincs is rá szükség, hiszen a nyelv egy rugalmas, kb 10 centi széles pánttal a talphoz van varrva. Ezt hívják Endo-fitnek és azontúl, hogy a nyelvcsavarodását megakadályozza, van még egy fontos, talán a legfontosabb szerepe: a cipőt stabilan a lábadon tartja.

 

Felsőrész. Igen jól szellőző, könnyű anyagot használt a Salomon.  Akár zokni nélkül is hordhatod a cipőt. Nincsennek durva varrások, kilógó, eldolgozatlan részek.

 

Talp. A régi XT sorozatban még benne volt (és még mindig benne van a XA Pro 3D és a Wings Pro cipőkben), de ebben a cipőben már nincs benne a 3D chassis. Ezzel egy csomó felesleges súlytól megszabadult a cipő. Hála Istennek! – mondhatnánk. A talp ezzel sokkal puhábbá vált, nincs az a kopogós érzés. A pronáció elleni alátámasztás is a múlté már. A talpbetét totál sima. Hogy ez jó vagy nem, majd döntsd el te. Nekem bejön. A mintázat is teljesen újra lett tervezve. A régi XT Wings sorozatban nem volt kétféle mintájú cipő. Egyféle volt, közepes bordázottsággal, aztán hordd mindenhova, mondták a távoli Annecyben.

Na, ez is változott. Most kétféle mintázat van. A sima, kis bütykökkel száraz terepre, és az SG akkora fogakkal, hogy amikor Steven Spielberg meglátta, megnyalta s zája szélét és elkezdte fejben összerakni a Cápa következő részét. De most a normál verzióról beszélünk. Hát, ezzel a mintázattal maximum a Sneci cimű filmet lehetne leforgatni, azt meg minek? Ez a cipő tényleg száraz terepre van kitalálva. Ha sárra tévedsz benne, úgy fogsz csúszkálni, hogy öröm lesz nézni! A talp elülső részében lapul a Pro-feel. Ez nem marketing rizsa. A cucc tényleg dolgozik, nem engedi át a köveket, tüskéket a talpadig. Teszi ezt úgy, hogy közben a cipő simán hajlik, nem merev.

 

A toe box (ahol az lábújjaid vannak) megfelelően védett, a cipő színével azonos, kissé keményebb anyagú mint a Sense Ultráé.

Elégé nyilhegy alakú, alacsony profilú, szóval ha BigFoot vagy, nem ez lesz a te cipőd.

 

Összegzés.

Egy csomó mindent újraterveztek ehhez a cipőhöz. Látható az igyekezet, hogy teljesen különbözőn a régi XT sorozattól. Szerintem sikerült nekik. Egy totál új cipő született. Ha szeretted a Sense Ultra-t, akkor ez is tetszeni fog. Hiszen nagyon hasonló egy csomó mindenben, de nagyobb a párnázottsága. Ultra távokra is alkalmas cipőről beszélhetünk. Persze, persze tudom, A Sense Ultrában is lehet ultrát futni, hiszen én is abban futottam életem legjobbját a 2014-es Mátrabérc Trail-en. Csaknem meglett a 6.30… J

 

És akkor a negatívumok. Mint minden S LAB cucc, ennek a cipőnek is húzós az ára. 180 USD nem kevés pénz. Főleg nem kevés, ha belegondolsz, hogy egy pár nem is elég, hiszen kell emellé még egy sárcipő is. Szóval ha ebben az évben csak 1 pár cipőt szeretnél venni, akkor ne ezt vedd! Ha van rá keret, hogy melette legyen egy SG vagy más, saras terepre is alkalmas cipőd, jó választás lehet. 300 km felett járok vele, kinézetre mint az új, a csillapításából nem érzem, hogy sokat vesztett volna (megjegyzem 72 kiló vagyok és puhán teszem le a lábam, nem trappolok).

Már látom is a jövőt. Kérek egy SG-t is és írok egy összehasonlító tesztet a két S LAB Wingsről….

No Comments

Megjegyzés